Terug
Gepubliceerd op 11/06/2025

2025_BURG_00073 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening kermis Zepperen op 15 juni 2025 - Goedkeuring

Burgemeesterbesluit
wo 11/06/2025 - 15:45 stadskantoor
Goedgekeurd
Dit besluit handelt over een Tijdelijke politieverordening (op het wegverkeer).

Samenstelling

Aanwezig

Ludwig Vandenhove, burgemeester; Kathleen Bergoets, algemeen directeur

Secretaris

Kathleen Bergoets, algemeen directeur

Voorzitter

Ludwig Vandenhove, burgemeester
2025_BURG_00073 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening kermis Zepperen op 15 juni 2025 - Goedkeuring 2025_BURG_00073 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening kermis Zepperen op 15 juni 2025 - Goedkeuring

Motivering

Adviezen

Lokale politie Sint-Truiden-Gingelom-Nieuwerkerken Gunstig advies

Besluit

De burgemeesterbesluit beslist:

Artikel 1

De burgemeester gaat akkoord om het Sint-Genovevaplein parkeer- en verkeersvrij te maken op 15 juni 2025 van 12u tot 0u naar aanleiding van kermis Zepperen.

Artikel 2

Volgende signalisatie dient geplaatst te worden: 
- kruispunt Driestraat - Kerkveldweg: nadars met C3 + onderbord: uitgezonderd plaatselijk verkeer;
- kruispunt N718 - Zepperenweg: nadars met C3 + onderbord : uitgezonderd plaatselijk verkeer + F45;
- overgang Driesstraat - Sint-Genovevaplein: nadars over de volledige breedte van de rijbaan met C3;
- kruispunt Sint-Genovevaplein - Drie Gezustersstraat: nadars met C3.
Omleiding is via de N718 + Drie-Gezusterstraat.

Artikel 3

De signalisatie wordt ter plaatse gebracht door personeel van het stadswerkhuis. De organisatie is verantwoordelijk voor het correct plaatsen en achteraf aan de kant zetten van de signalisatie.

Artikel 4

De lokale politie Sint-Truiden-Gingelom-Nieuwerkerken kan controle doen op de plaatsing van de signalisatie.

Artikel 5

Deze regeling geldt niet voor prioritaire voertuigen.

Artikel 6

Overtredingen worden bestraft met politiestraffen.

Artikel 7

De organisator dient een getypte brief aan de bewoners van de omliggende straten te richten, met vermelding van:
- een gedetailleerde omschrijving van de inname;
- het uur tot wanneer de toelating gegeven werd door het college van burgemeester en schepenen;
- de geldende verkeersregeling tijdens de activiteit;
- de namen en telefoonnummers van de organisator.

Artikel 8

De burgemeester verleent een vrijstelling voor het betalen van de belasting op de inname van het openbaar domein voor deze activiteit. 


Artikel 9

Deze richtlijnen worden samen met de goedkeuring overgemaakt aan de aanvrager.