Terug
Gepubliceerd op 28/02/2025

2025_CBS_00515 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening afsluiten Ursulinenstraat - Goedkeuring

College van burgemeester en schepenen
vr 28/02/2025 - 08:00 Stadskantoor
Goedgekeurd
Dit besluit handelt over een Tijdelijke politieverordening (op het wegverkeer).

Samenstelling

Aanwezig

Ludwig Vandenhove; Mieke Claes, schepen; Günther Dauw, schepen; Pascal Monette, schepen; Gert Stas; Filip Moers; Marijn Ghys; Katrien Bomans; Kathleen Bergoets, algemeen directeur

Secretaris

Kathleen Bergoets, algemeen directeur

Voorzitter

Ludwig Vandenhove
2025_CBS_00515 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening afsluiten Ursulinenstraat - Goedkeuring 2025_CBS_00515 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening afsluiten Ursulinenstraat - Goedkeuring

Motivering

Adviezen

Lokale politie Sint-Truiden-Gingelom-Nieuwerkerken Gunstig advies
Economie Gunstig advies

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming aan Quercus Projects, Bart Roggen, Stapelstraat 52, 3800 Sint-Truiden om de Ursulinenstraat af te sluiten op woensdag 5 maart 2025 en donderdag 6 maart 2025 telkens van 8u tot 18u.

Artikel 2

Signalisatie:

    • kruispunt Stapelstraat – Gootstraat: nadar + C3 + UPV + C29 ‘2m20’
    • kruispunt Gootstraat – Ursulinnenstraat: nadar + C3 + UPV + F45 + A39
    • Ursulinnenstraat ter hoogte van huisnummer 22: nadar + C3
    • Kruispunt Ursulinnenstraat – Stapelstraat: nadar + C3
    • Ursulinnenstraat achter de uitrit van de parking: bord A39 bijplaatsen
    • Parkeerverbodsborden E1 + Xa en Xb op de parkeerplaatsen in de Ursulinnenstraat
    • Bestaande tegenstrijdige borden afdekken

 

Opmerking! Aangezien de werkzaamheden in de schoolvakantie uitgevoerd worden, geeft het een hinder voor de schoolomgeving doch is het gewenst om de straat enkel af te sluiten wanneer noodzakelijk (dus enkel wanneer de vrachtwagen de doorgang spert)


Artikel 3

De signalisatie wordt door de stad Sint-Truiden geplaatst.

Artikel 4

De aanvrager staat zelf in voor de correcte plaatsing van de signalisatie.

Artikel 5

De lokale politie Sint-Truiden-Gingelom-Nieuwerkerken kan controle doen op de plaatsing van de signalisatie.

Artikel 6

Deze regeling treft niet voor prioritaire voertuigen.

Artikel 7

Overtredingen worden bestraft met politiestraffen.

Artikel 8

De aanvrager dient de buurtbewoners die hinder ondervinden van deze inname openbaar domein minimum 2 werkdagen voor de start van de werken op de hoogte te brengen via de bewonersbrief zoals toegevoegd. De bedeling van de bewonersbrief dient te gebeuren door de aanvrager, Quercus Projects, Bart Roggen volgens volgende richtlijnen:

  • zone bedeling: Ursulinenstraat en Gootstraat
  • datum bedeling: zaterdag 1 maart 2025

Artikel 9

Dit besluit wordt overgemaakt aan de aanvrager.

Artikel 10

Deze verordening wordt bekend gemaakt volgens het decreet van lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.

Artikel 11

Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de lokale politie Sint-Truiden - Gingelom – Nieuwerkerken, de urgentiediensten en de afvalophaaldiensten.