Terug
Gepubliceerd op 01/04/2025

2025_CBS_00781 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening afsluiten deel Rummenweg op route openbaar vervoer - Goedkeuring

College van burgemeester en schepenen
vr 28/03/2025 - 08:00 Stadskantoor
Goedgekeurd
Dit besluit handelt over een Tijdelijke politieverordening (op het wegverkeer).

Samenstelling

Aanwezig

Ludwig Vandenhove, aangewezen-burgemeester; Marijn Ghys, schepen; Günther Dauw, schepen; Mieke Claes, schepen; Gert Stas, schepen; Filip Moers, schepen; Pascal Monette, schepen; Kathleen Bergoets, algemeen directeur

Verontschuldigd

Katrien Bomans, schepen

Secretaris

Kathleen Bergoets, algemeen directeur

Voorzitter

Ludwig Vandenhove, aangewezen-burgemeester
2025_CBS_00781 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening afsluiten deel Rummenweg op route openbaar vervoer - Goedkeuring 2025_CBS_00781 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening afsluiten deel Rummenweg op route openbaar vervoer - Goedkeuring

Motivering

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college van burgemeester en schepenen volgt het gunstig advies onder voorwaarden en geeft toestemming aan aannemer DSSV nv, Jeugdlaan 239, 3550 Heusden-Zolder om in kader van het herstellen van de riolering in de periode van maandag 7-04-2025 tot en met vrijdag 11-04-2025 gedurende 4 dagen, onder voorbehoud van gunstige weers- en werkomstandigheden enkelrichtingsverkeer in te richten in de Rummenweg vanaf huisnummer 2 tot het kruispunt met de Diestersteenweg in de richting van de Bloesemlaan voor fietsers en gemotoriseerd verkeer.

Artikel 2

De signalisatie wordt door de aannemer geplaatst conform het goedgekeurde signalisatieplan en bijhorende voorwaarden zoals beschreven in dit besluit.

Artikel 3

De lokale politie Sint-Truiden - Gingelom - Nieuwerkerken kan controle doen op de plaatsing van de signalisatie.

Artikel 4

Deze regeling treft niet voor prioritaire voertuigen.

Artikel 5

 Overtredingen worden bestraft met politiestraffen.

Artikel 6

De aannemer dient de buurtbewoners die hinder ondervinden van deze werken minimum 5 kalenderdagen voor de start van de werken op de hoogte te brengen via de bewonersbrief zoals toegevoegd. De bedeling van de bewonersbrief dient te gebeuren door de aannemer, DSSV volgens volgende richtlijnen:

  • zone bedeling: Rummenweg van huisnummer 2 tot huisnummer 21 en de Hovenierstraat van huisnummer 47 tot en met huisnummer 63 én aan het Sint-Trudo Ziekenhuis via e-mail ‘info@stzh.be’
  • datum bedeling: woensdag 2-04-2025

Artikel 7

Dit besluit wordt overgemaakt aan de aannemer, de lokale politie Sint-Truiden – Gingelom – Nieuwerkerken, De Lijn, de urgentiediensten, de afvalophaaldiensten, TruPark-parkeerwinkel en Sint-Trudo Ziekenhuis.

Artikel 8

Deze verordening wordt bekend gemaakt volgens het decreet van lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.