Terug
Gepubliceerd op 01/04/2025

2025_CBS_00782 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening enkelrichtingsverkeer Kleinveldstraat - Goedkeuring

College van burgemeester en schepenen
vr 28/03/2025 - 08:00 Stadskantoor
Goedgekeurd
Dit besluit handelt over een Tijdelijke politieverordening (op het wegverkeer).

Samenstelling

Aanwezig

Ludwig Vandenhove, aangewezen-burgemeester; Marijn Ghys, schepen; Günther Dauw, schepen; Mieke Claes, schepen; Gert Stas, schepen; Filip Moers, schepen; Pascal Monette, schepen; Kathleen Bergoets, algemeen directeur

Verontschuldigd

Katrien Bomans, schepen

Secretaris

Kathleen Bergoets, algemeen directeur

Voorzitter

Ludwig Vandenhove, aangewezen-burgemeester
2025_CBS_00782 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening enkelrichtingsverkeer Kleinveldstraat - Goedkeuring 2025_CBS_00782 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening enkelrichtingsverkeer Kleinveldstraat - Goedkeuring

Motivering

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college van burgemeester en schepenen volgt het gunstig advies onder voorwaarden en geeft toestemming aan aannemer AH Group, Guillaume Lambertlaan 72, 3600 Genk om in de periode van maandag 7 april tot en met vrijdag 30 mei 2025 gedurende 10 dagen, vermoedelijk vanaf maandag 7 april 2025, onder voorbehoud van gunstige weers- en werkomstandigheden, enkelrichtingsverkeer in te richten in de Kleinveldstraat tussen kruispunt Kleinveldstraat x Gelinden-Dorp en kruispunt Kleinveldstraat x Beemdenstraat  in de richting van Gelinden-Dorp voor fietsers/gemotoriseerd verkeer.

De aannemer moet gevolg geven aan de gestelde voorwaarden.

Artikel 2

De signalisatie wordt door de aannemer geplaatst conform het goedgekeurde signalisatieplan en bijhorende voorwaarden zoals beschreven in dit besluit.

Artikel 3

De lokale politie Sint-Truiden - Gingelom - Nieuwerkerken kan controle doen op de plaatsing van de signalisatie.

Artikel 4

Deze regeling treft niet voor prioritaire voertuigen.

Artikel 5

Overtredingen worden bestraft met politiestraffen.

Artikel 6

De aannemer dient de buurtbewoners die hinder ondervinden van deze werken minimum 5 kalenderdagen voor de start van de werken op de hoogte te brengen via de bewonersbrief zoals toegevoegd. De bedeling van de bewonersbrief dient te gebeuren door de aannemer, AH Group volgens volgende richtlijnen:

  • zone bedeling: Kleinveldstraat
  • datum bedeling: woensdag 2 april 2025

Artikel 7

Dit besluit wordt overgemaakt aan de aannemer, de lokale politie Sint-Truiden – Gingelom – Nieuwerkerken, de urgentiediensten, de afvalophaaldiensten en TruPark-parkeerwinkel.

Artikel 8

Deze verordening wordt bekend gemaakt volgens het decreet van lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.