Terug
Gepubliceerd op 22/04/2024

2024_CBS_00828 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening afsluiten Diesterstraat - Goedkeuring

College van burgemeester en schepenen
vr 12/04/2024 - 08:00 Schepenzaal Stadskantoor
Goedgekeurd
Dit besluit handelt over een Tijdelijke politieverordening (op het wegverkeer).

Samenstelling

Aanwezig

Ingrid Kempeneers, burgemeester; Hilde Vautmans, schepen; Johan Mas, schepen; Stijn Vanoirbeek, schepen; Mieke Claes, schepen; Günther Dauw, schepen; Peter Deltour, schepen; Pascal Monette, schepen; Kathleen Bergoets, algemeen directeur

Secretaris

Kathleen Bergoets, algemeen directeur

Voorzitter

Ingrid Kempeneers, burgemeester
2024_CBS_00828 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening afsluiten Diesterstraat - Goedkeuring 2024_CBS_00828 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening afsluiten Diesterstraat - Goedkeuring

Motivering

Adviezen

Lokale politie Sint-Truiden-Gingelom-Nieuwerkerken Gunstig advies

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming aan Multy Service, Peetersstraat 5, 3800 Sint-Tuiden om de Diesterstraat ter hoogte van huisnummer 28 af te sluiten op maandag 15 april 2024 van 9u tot 18u voor uitvoering van de verhuis.

Artikel 2

Signalisatie:
- kruispunt Abdijstraat/Diesterstraat : nadar met C3.  Het verkeer komende uit de Abdijstraat kan via de Beekstraat uitrijden.
- aanvulling met dubbelrichtingsverkeer doodlopend (F45a) voor Breendonkstraat-Diesterstraat inclusief verbod zwaar verkeer vanaf Zoutstraat + parkeerverbod Breendonkstraat   (deel) > in functie van werf Diesterstraat, heraanleg kruispunt met Sint-Gangulfusplein.

Artikel 3

De signalisatie wordt door de stad Sint-Truiden geplaatst.

Artikel 4

De aanvrager staat zelf in voor de correcte plaatsing van de signalisatie.

Artikel 5

De lokale politie Sint-Truiden-Gingelom-Nieuwerkerken kan controle doen op de plaatsing van de signalisatie.

Artikel 6

Deze regeling treft niet voor prioritaire voertuigen.

Artikel 7

Overtredingen worden bestraft met politiestraffen.

Artikel 8

De organisator dient minimum 2 werkdagen voor de start van de inname een getypte brief aan de bewoners van de straat te bezorgen, met vermelding van:
- een gedetailleerde beschrijving van de activiteit
- het uur tot wanneer de toelating werd gegeven door het college van burgemeester en schepenen
- de geldende verkeersregeling tijdens de activiteit
- de namen en telefoonnummers van de organisator.
De organisator dient een kopie van de bewonersbrief samen met bevestiging van de datum van bedeling van de brief te bezorgen aan de stad Sint-Truiden - team mobiliteit & openbaar domein en aan de politie, uiterlijk de dag van bezorging

Artikel 9

De organisator dient met de bewoners van de straat de nodige afspraken te maken omtrent een verzamelplaats voor de ophaaldiensten.

Artikel 10

Deze richtlijnen worden samen met de goedkeuring overgemaakt aan de aanvrager.

Artikel 11

Deze verordening wordt bekend gemaakt volgens het decreet van lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.