Terug
Gepubliceerd op 30/08/2024

2024_CBS_02089 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening afsluiten Landenseweg - Goedkeuring

College van burgemeester en schepenen
vr 30/08/2024 - 08:00 Schepenzaal Stadskantoor
Goedgekeurd
Dit besluit handelt over een Tijdelijke politieverordening (op het wegverkeer).

Samenstelling

Aanwezig

Ingrid Kempeneers, burgemeester; Hilde Vautmans, schepen; Johan Mas, schepen; Stijn Vanoirbeek, schepen; Mieke Claes, schepen; Günther Dauw, schepen; Peter Deltour, schepen; Pascal Monette, schepen; Kathleen Bergoets, algemeen directeur

Secretaris

Kathleen Bergoets, algemeen directeur

Voorzitter

Ingrid Kempeneers, burgemeester
2024_CBS_02089 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening afsluiten Landenseweg - Goedkeuring 2024_CBS_02089 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening afsluiten Landenseweg - Goedkeuring

Motivering

Adviezen

Lokale politie Sint-Truiden-Gingelom-Nieuwerkerken Gunstig advies

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming aan Tom Secretin, Ambachtstraat 1129, 3850 Nieuwerkerken om dinsdag 3 september 2024 van 7u tot 12u de Landenseweg ter hoogte van huisnummer 7 af te sluiten voor uitvoering van de werken.

Artikel 2

Signalisatie:
- kruispunt Leeuwerweg - Landenseweg: 1 nadar met C3 + UPV + F45 + omleiding links

- kruispunt Maasrode - Landenseweg: 1 nadar met C3 + UPV + F45 + omleiding rechts

- Landenseweg ter hoogte van huisnummer 9 en 5B: nadars + C3

 Omleiding verloopt via de Leeuwerweg – Halmaal-Dorp - Maasrode

Artikel 3

De signalisatie wordt door de stad Sint-Truiden geplaatst

Artikel 4

De aanvrager staat zelf in voor de correcte plaatsing van de signalisatie.

Artikel 5

De lokale politie Sint-Truiden-Gingelom-Nieuwerkerken kan controle doen op de plaatsing van de signalisatie.

Artikel 6

Deze regeling treft niet voor prioritaire voertuigen.

Artikel 7

Overtredingen worden bestraft met politiestraffen.

Artikel 8

De organisator dient minimum 2 werkdagen voor de start van de inname een getypte brief aan de bewoners van de straat te bezorgen, met vermelding van:
- een gedetailleerde beschrijving van de activiteit
- het uur tot wanneer de toelating werd gegeven door het college van burgemeester en schepenen
- de geldende verkeersregeling tijdens de activiteit
- de namen en telefoonnummers van de organisator.
De organisator dient een kopie van de bewonersbrief samen met bevestiging van de datum van bedeling van de brief te bezorgen aan de stad Sint-Truiden - team mobiliteit & openbaar domein en aan de politie, uiterlijk de dag van bezorging.

Artikel 9

De organisator dient met de bewoners van de straat de nodige afspraken te maken omtrent een verzamelplaats voor de ophaaldiensten.

Artikel 10

Deze richtlijnen worden samen met de goedkeuring overgemaakt aan de aanvrager.

Artikel 11

Deze verordening wordt bekend gemaakt volgens het decreet van lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.