Terug
Gepubliceerd op 26/04/2024

2024_CBS_01005 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening afsluiten Leopold II straat - Goedkeuring

College van burgemeester en schepenen
vr 26/04/2024 - 08:00 Schepenzaal Stadskantoor
Goedgekeurd
Dit besluit handelt over een Tijdelijke politieverordening (op het wegverkeer).

Samenstelling

Aanwezig

Ingrid Kempeneers, burgemeester; Hilde Vautmans, schepen; Johan Mas, schepen; Stijn Vanoirbeek, schepen; Mieke Claes, schepen; Günther Dauw, schepen; Peter Deltour, schepen; Pascal Monette, schepen; Kathleen Bergoets, algemeen directeur

Secretaris

Kathleen Bergoets, algemeen directeur

Voorzitter

Ingrid Kempeneers, burgemeester
2024_CBS_01005 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening afsluiten Leopold II straat - Goedkeuring 2024_CBS_01005 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening afsluiten Leopold II straat - Goedkeuring

Motivering

Adviezen

Lokale politie Sint-Truiden-Gingelom-Nieuwerkerken Gunstig advies
Lokale politie Sint-Truiden-Gingelom-Nieuwerkerken Gunstig advies

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming aan Goele Nickmans, Tichelrijstraat 21 bus 301, 3800 Sint-Truiden om de Leopold II straat ter hoogte van huisnummer 60 te mogen afsluiten van maandag 29 april 2024 om 8u tot dinsdag 30 april 2024 om 20u en maandag 6 mei 2024 van 8u tot 20u voor uitvoering van de werken.

Artikel 2

Signalisatie:
-kruispunt Toekomsstraat/Leopold II straat : nadar met C3 + F45 + UPV. 
-kruispunt Leopold II straat/Kon. Astridstraat : nadar met C3 
-kruispunt Stationsstraat/Leopold II straat : C1 afdekken + A39 + F45
-in het bewuste gedeelte van de Leopold II straat : borden E1 + Xa + Xb
-Koningin Astridstraat ter hoogte van de autorijschool: F45
-kruispunt Stationsstraat-Leopold II straat: nadar voor plantvak

Artikel 3

De signalisatie wordt door de stad Sint-Truiden geplaatst.

Artikel 4

De aanvrager staat zelf in voor de correcte plaatsing van de signalisatie.

Artikel 5

De lokale politie Sint-Truiden-Gingelom-Nieuwerkerken kan controle doen op de plaatsing van de signalisatie.

Artikel 6

Deze regeling treft niet voor prioritaire voertuigen.

Artikel 7

Overtredingen worden bestraft met politiestraffen.

Artikel 8

De organisator dient minimum 2 werkdagen voor de start van de inname een getypte brief aan de bewoners van de straat te bezorgen, met vermelding van:
- een gedetailleerde beschrijving van de activiteit
- het uur tot wanneer de toelating werd gegeven door het college van burgemeester en schepenen
- de geldende verkeersregeling tijdens de activiteit
- de namen en telefoonnummers van de organisator.
De organisator dient een kopie van de bewonersbrief samen met bevestiging van de datum van bedeling van de brief te bezorgen aan de stad Sint-Truiden - team mobiliteit & openbaar domein en aan de politie, uiterlijk de dag van bezorging.

Artikel 9

De organisator dient met de bewoners van de straat de nodige afspraken te maken omtrent een verzamelplaats voor de ophaaldiensten.

Artikel 10

Deze richtlijnen worden samen met de goedkeuring overgemaakt aan de aanvrager.

Artikel 11

Deze verordening wordt bekend gemaakt volgens het decreet van lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.