Terug
Gepubliceerd op 22/03/2024

2024_CBS_00709 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening afsluiten Startelstraat - Goedkeuring

College van burgemeester en schepenen
vr 22/03/2024 - 08:00 Schepenzaal Stadskantoor
Goedgekeurd
Dit besluit handelt over een Tijdelijke politieverordening (op het wegverkeer).

Samenstelling

Aanwezig

Ingrid Kempeneers, burgemeester; Hilde Vautmans, schepen; Johan Mas, schepen; Stijn Vanoirbeek, schepen; Mieke Claes, schepen; Günther Dauw, schepen; Peter Deltour, schepen; Pascal Monette, schepen; Kathleen Bergoets, algemeen directeur

Secretaris

Kathleen Bergoets, algemeen directeur

Voorzitter

Ingrid Kempeneers, burgemeester
2024_CBS_00709 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening afsluiten Startelstraat - Goedkeuring 2024_CBS_00709 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening afsluiten Startelstraat - Goedkeuring

Motivering

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college van burgemeester en schepenen volgt het gunstig advies onder voorwaarden en geeft toestemming aan aannemer Hermans & co N.V., Nijverheidslaan 116, 3620 Lanaken om in de periode van maandag 25 maarti 2024 tot vrijdag 18 juli 2025 de Startelstraat af te sluiten in de 2e tot de 3e fase voor alle doorgaand verkeer.  

De aannemer moet gevolg geven aan de gestelde voorwaarden.

Artikel 2

De signalisatie wordt door aanvrager geplaatst conform de voorwaarden zoals beschreven in het besluit.

Artikel 3

De lokale politie Sint-Truiden - Gingelom - Nieuwerkerken kan controle doen op de plaatsing van de signalisatie.

Artikel 4

Deze regeling treft niet voor prioritaire voertuigen.

Artikel 5

Overtredingen worden bestraft met politiestraffen.

Artikel 6

Dit besluit wordt overgemaakt aan de aanvrager.

Artikel 7

Deze verordening wordt bekend gemaakt volgens het decreet van lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.

Artikel 8

Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de lokale politie Sint-Truiden - Gingelom - Nieuwerkerken, de urgentiediensten en de afvalophaaldiensten.