Akkoord met het afsluiten van het straatje achter de school omdat het verder geen hinder veroorzaakt.
C3 + UPV is voor plaatselijk verkeer teoegankelijk dus strikt genomen een ouder die zijn kind aan de achterzijde van de schoolpoort komt ophalen is ‘plaatselijk verkeer’.
Dit is net wat ze niet willen.
Ik zou voorstellen om gewoon C3 + M2 (uitgezonderd fietsers) te plaatsen en de bewoner inlichten dat de straat tijdelijk is afgesloten.
Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming aan basisschool De Heiberg, Naamsesteenweg 292, 3800 Sint-Truiden toestemming om het straatje aan de achterzijde van de school tijdens de schooluren af te sluiten voor de organisatie van de strapdag.
Signalisatie:
- nadar met C3 + M2 (Uitgezonderd fietsers)
De signalisatie wordt door de stad Sint-Truiden geplaatst.
De aanvrager staat zelf in voor de correcte plaatsing van de signalisatie conform de richtlijnen van de politie.
De lokale politie Sint-Truiden-Gingelom-Nieuwerkerken kan controle doen op de plaatsing van de signalisatie.
Deze regeling treft niet voor prioritaire voertuigen.
Overtredingen worden bestraft met politiestraffen.
De organisator dient minimum 2 werkdagen voor de start van de inname een getypte brief aan de bewoners van
de straat te bezorgen, met vermelding van:
- een gedetailleerde beschrijving van de activiteit
- het uur tot wanneer de toelating werd gegeven door het college van burgemeester en schepenen
- de geldende verkeersregeling tijdens de activiteit
- de namen en telefoonnummers van de organisator.
De organisator dient een kopie van de bewonersbrief samen met bevestiging van de datum van bedeling van de
brief te bezorgen aan de stad Sint-Truiden - team mobiliteit & openbaar domein en aan de politie, uiterlijk de dag van bezorging.
De organisator dient met de bewoners van de straat de nodige afspraken te maken omtrent een verzamelplaats voor de ophaaldiensten.
Deze richtlijnen worden samen met de goedkeuring overgemaakt aan de aanvrager.
Deze verordening wordt bekend gemaakt volgens het decreet van lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.