Terug
Gepubliceerd op 27/10/2023

2023_CBS_02451 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening afsluiten Beekstraat - Goedkeuring

College van burgemeester en schepenen
vr 27/10/2023 - 08:00 Schepenzaal Oud Stadhuis
Goedgekeurd
Dit besluit handelt over een Tijdelijke politieverordening (op het wegverkeer).

Samenstelling

Aanwezig

Ingrid Kempeneers, burgemeester; Johan Mas, schepen; Nina Kvikvinia, schepen; Stijn Vanoirbeek, schepen; Günther Dauw, schepen; Pascal Monette, schepen; Kathleen Bergoets, algemeen directeur

Afwezig

Hilde Vautmans, schepen; Mieke Claes, schepen

Secretaris

Kathleen Bergoets, algemeen directeur

Voorzitter

Ingrid Kempeneers, burgemeester
2023_CBS_02451 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening afsluiten Beekstraat - Goedkeuring 2023_CBS_02451 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening afsluiten Beekstraat - Goedkeuring

Motivering

Adviezen

Lokale politie Sint-Truiden-Gingelom-Nieuwerkerken Gunstig advies

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming aan Limburgse Waterdichtingswerken NV, Kerkstraat 22, 3850 Nieuwerkerken om de Beekstraat tussen de Stapelstraat en de Zoutstraat af te sluiten voor uitvoering van de werken op maandag 6 november 2023, dinsdag 7 november 2023, woensdag 8 november 2023, donderdag 9 november 2023, dinsdag 14 november 2023 en woensdag 15 november 2023 telkens van 9u tot 15u.

Artikel 2

Signalisatie:
•       kruispunt Beekstraat – Stapelstraat: nadars + C3 + UPV + F45
•       in de Stapelstraat voor het kruispunt met de Beekstraat: C31a + UPV
•       bestaande C1 en F19 afdekken
•       voor het parkeerverbod dienen er parkeerverbodsborden E1 geplaatst te worden.
De omleiding loopt via de Stapelstraat - Grote Markt - Zoutstraat

Artikel 3

De signalisatie wordt door de stad Sint-Truiden geplaatst.

Artikel 4

De aanvrager staat zelf in voor de correcte plaatsing van de signalisatie.

Artikel 5

De lokale politie Sint-Truiden-Gingelom-Nieuwerkerken kan controle doen op de plaatsing van de signalisatie.

Artikel 6

Deze regeling treft niet voor prioritaire voertuigen.

Artikel 7

Overtredingen worden bestraft met politiestraffen.

Artikel 8

De organisator dient minimum 2 werkdagen voor de start van de inname een getypte brief aan de bewoners van de straat te bezorgen, met vermelding van:
- een gedetailleerde beschrijving van de activiteit
- het uur tot wanneer de toelating werd gegeven door het college van burgemeester en schepenen
- de geldende verkeersregeling tijdens de activiteit
- de namen en telefoonnummers van de organisator.
De organisator dient een kopie van de bewonersbrief samen met bevestiging van de datum van bedeling van de brief te bezorgen aan de stad Sint-Truiden - team mobiliteit & openbaar domein en aan de politie, uiterlijk de dag van bezorging.

Artikel 9

De organisator dient met de bewoners van de straat de nodige afspraken te maken omtrent een verzamelplaats voor de ophaaldiensten.

Artikel 10

Deze richtlijnen worden samen met de goedkeuring overgemaakt aan de aanvrager.

Artikel 11

Deze verordening wordt bekend gemaakt volgens het decreet van lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.