Terug
Gepubliceerd op 15/12/2023

2023_CBS_02908 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening afsluiten Beekstraat - Goedkeuring

College van burgemeester en schepenen
vr 15/12/2023 - 08:00 Schepenzaal Oud Stadhuis
Goedgekeurd
Dit besluit handelt over een Tijdelijke politieverordening (op het wegverkeer).

Samenstelling

Aanwezig

Ingrid Kempeneers, burgemeester; Johan Mas, schepen; Stijn Vanoirbeek, schepen; Mieke Claes, schepen; Pascal Monette, schepen; Kathleen Bergoets, algemeen directeur

Verontschuldigd

Hilde Vautmans, schepen; Nina Kvikvinia, schepen; Günther Dauw, schepen

Secretaris

Kathleen Bergoets, algemeen directeur

Voorzitter

Ingrid Kempeneers, burgemeester
2023_CBS_02908 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening afsluiten Beekstraat - Goedkeuring 2023_CBS_02908 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening afsluiten Beekstraat - Goedkeuring

Motivering

Adviezen

Infrastructuurwerken Gunstig advies
Lokale politie Sint-Truiden-Gingelom-Nieuwerkerken Gunstig advies

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming aan Amaury Verelst, Trekschurenstraat 245, 3500 Hasselt om de Beekstraat tussen de Diesterstraat en de Zoutstraat op maandag 22 januari 2024 en woensdag 24 januari 2024 telkens van 9u tot 15u af te sluiten voor uitvoering van de werken.

Artikel 2

Signalisatie:
·       kruispunt Beekstraat – Diesterstraat: nadars + C3 + M11
·       bestaande C1 en F19 afdekken
·       kruispunt Beekstraat – Zoutstraat: nadars + C3 + M11
·       voor het parkeerverbod dienen er parkeerverbodsborden E1 geplaatst te worden.

Artikel 3

De signalisatie wordt door de stad Sint-Truiden geplaatst.

Artikel 4

De aanvrager staat zelf in voor de correcte plaatsing van de signalisatie.

Artikel 5

De lokale politie Sint-Truiden-Gingelom-Nieuwerkerken kan controle doen op de plaatsing van de signalisatie.

Artikel 6

Deze regeling treft niet voor prioritaire voertuigen.

Artikel 7

Overtredingen worden bestraft met politiestraffen.

Artikel 8

De organisator dient minimum 2 werkdagen voor de start van de inname een getypte brief aan de bewoners van de straat te bezorgen, met vermelding van:
- een gedetailleerde beschrijving van de activiteit
- het uur tot wanneer de toelating werd gegeven door het college van burgemeester en schepenen
- de geldende verkeersregeling tijdens de activiteit
- de namen en telefoonnummers van de organisator.
De organisator dient een kopie van de bewonersbrief samen met bevestiging van de datum van bedeling van de brief te bezorgen aan de stad Sint-Truiden - team mobiliteit & openbaar domein en aan de politie, uiterlijk de dag van bezorging.

Artikel 9

De organisator dient met de bewoners van de straat de nodige afspraken te maken omtrent een verzamelplaats voor de ophaaldiensten.

Artikel 10

Deze richtlijnen worden samen met de goedkeuring overgemaakt aan de aanvrager.

Artikel 11

Deze verordening wordt bekend gemaakt volgens het decreet van lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.