Terug
Gepubliceerd op 17/04/2023

2023_CBS_00813 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening Beekstraat (deel) - Goedkeuring

College van burgemeester en schepenen
vr 14/04/2023 - 08:00 Schepenzaal Oud Stadhuis
Goedgekeurd
Dit besluit handelt over een Tijdelijke politieverordening (op het wegverkeer).

Samenstelling

Aanwezig

Ingrid Kempeneers, burgemeester; Hilde Vautmans, schepen; Johan Mas, schepen; Nina Kvikvinia, schepen; Stijn Vanoirbeek, schepen; Mieke Claes; Pascal Monette, schepen; Kathleen Bergoets, algemeen directeur

Verontschuldigd

Jo François, schepen

Secretaris

Kathleen Bergoets, algemeen directeur

Voorzitter

Ingrid Kempeneers, burgemeester
2023_CBS_00813 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening Beekstraat (deel) - Goedkeuring 2023_CBS_00813 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening Beekstraat (deel) - Goedkeuring

Motivering

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming aan aannemer Besix Unitec, Steenwinkelstraat 640, 2627 Schelle om de Beekstraat, deel tussen de Diesterstraat en de Zoutstraat, van maandag 8 tot vrijdag 12 mei 2023 af te sluiten en het deel tussen de Stapelstraat en de Zoutstraat van maandag 15 tot donderdag 18 mei af te sluiten, mits voldaan wordt aan de gestelde voorwaarden van het Team mobiliteit & openbaar domein.

Artikel 2

Signalisatie: 

  • voor het deel tussen de Diesterstraat en de Zoutstraat via de Diesterstraat - Grote Markt - Zoutstraat
  • voor het deel tussen de Stapelstraat en de Zoutstraat via de Stapelstraat - Grote Markt - Zoutstraat

Artikel 3

De signalisatie dient geplaatst te worden door aannemer Besix Unitec.

Artikel 4

De lokale politie Sint-Truiden - Gingelom - Nieuwerkerken kan controle doen op de plaatsing van de signalisatie.

Artikel 5

Deze regeling treft niet voor prioritaire voertuigen.

Artikel 6

Overtredingen worden bestraft met politiestraffen.

Artikel 7

De aannemer dient een getypte brief 5 werkdagen voor de uitvoering van de werkzaamheden aan de bewoners van de straat te bezorgen, met vermelding van: 

  • een gedetailleerde beschrijving van de activiteit
  • het uur tot wanneer de toelating werd gegeven door de burgemeester
  • de geldende verkeersregeling tijdens de activiteit
  • de naam en het telefoonnummer van de aannemer

De aannemer dient een kopie van de brief aan de bewoners aan het Team mobiliteit & openbaar domein en aan de politie te bezorgen voor aanvang van de werkzaamheden. 

Artikel 8

De aannemer dient met de bewoners van de straat de nodige afspraken te maken omtrent een verzamelplaats voor de ophaaldiensten.

Artikel 9

Deze richtlijnen worden samen met de goedkeuring overgemaakt aan de aanvrager.

Artikel 10

Deze verordening wordt bekend gemaakt volgens het decreet van lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.

Artikel 11

Afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan aannemer Besix Unitec en de lokale politie Sint-Truiden - Gingelom - Nieuwerkerken.