Terug
Gepubliceerd op 11/12/2023

2023_CBS_02903 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening afsluiten Stapelstraat + vergunning nachtlawaai - Goedkeuring

College van burgemeester en schepenen
vr 08/12/2023 - 08:00 Schepenzaal Oud Stadhuis
Goedgekeurd
Dit besluit handelt over een Tijdelijke politieverordening (op het wegverkeer).

Samenstelling

Aanwezig

Ingrid Kempeneers, burgemeester; Hilde Vautmans, schepen; Johan Mas, schepen; Nina Kvikvinia, schepen; Stijn Vanoirbeek, schepen; Mieke Claes, schepen; Günther Dauw, schepen; Pascal Monette, schepen; Kathleen Bergoets, algemeen directeur

Secretaris

Kathleen Bergoets, algemeen directeur

Voorzitter

Ingrid Kempeneers, burgemeester
2023_CBS_02903 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening afsluiten Stapelstraat + vergunning nachtlawaai - Goedkeuring 2023_CBS_02903 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening afsluiten Stapelstraat + vergunning nachtlawaai - Goedkeuring

Motivering

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming aan GS-Interieur, Ambachtstraat 1112, 3850 voor uitvoering van de werken op donderdag 14 december 2023 van 5u tot 7u  en om de Stapelstraat tussen de Gootstraat en de Ursulinenstraat af te sluiten ter hoogte van de woning met huisnummer 44-46 (Mimosa).

Artikel 2

Signalisatie:

- kruispunt Stapelstraat – Gootstraat: nadar + C3 + M11 + D1 rechts richting Gootstraat

- kruispunt Gootstraat – Ursulinnenstraat: omleidingsbord F41 richting Stapelstraat

- parkeerverbodsborden E1 op de parkeerplaatsen in de verkeersvrije zone.

Artikel 3

De signalisatie wordt door de stad Sint-Truiden geplaatst.

Artikel 4

De aanvrager staat zelf in voor de correcte plaatsing van de signalisatie.

Artikel 5

De lokale politie Sint-Truiden-Gingelom-Nieuwerkerken kan controle doen op de plaatsing van de signalisatie.

Artikel 6

Deze regeling treft niet voor prioritaire voertuigen.

Artikel 7

Overtredingen worden bestraft met politiestraffen.

Artikel 8

De organisator dient minimum 2 werkdagen voor de start van de inname een getypte brief aan de bewoners van de straat te bezorgen, met vermelding van:
- een gedetailleerde beschrijving van de activiteit
- het uur tot wanneer de toelating werd gegeven door de burgemeester
- de geldende verkeersregeling tijdens de activiteit
- de namen en telefoonnummers van de organisator.
De organisator dient een kopie van de bewonersbrief samen met bevestiging van de datum van bedeling van de brief te bezorgen aan de stad Sint-Truiden - team mobiliteit & openbaar domein en aan de politie, uiterlijk de dag van bezorging.

Artikel 9

De organisator dient met de bewoners van de straat de nodige afspraken te maken omtrent een verzamelplaats voor de ophaaldiensten.

Artikel 10

Deze richtlijnen worden samen met de goedkeuring overgemaakt aan de aanvrager.

Artikel 11

Deze verordening wordt bekend gemaakt volgens het decreet van lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.