Terug
Gepubliceerd op 29/09/2023

Veiligheid: tijdelijke politieverordening afsluiten Clement Cartuyvelsstraat - Goedkeuring

College van burgemeester en schepenen
vr 29/09/2023 - 08:00 Schepenzaal Oud Stadhuis
Goedgekeurd
Dit besluit handelt over een Tijdelijke politieverordening (op het wegverkeer).

Samenstelling

Aanwezig

Ingrid Kempeneers, burgemeester; Hilde Vautmans, schepen; Johan Mas, schepen; Nina Kvikvinia, schepen; Stijn Vanoirbeek, schepen; Mieke Claes, schepen; Günther Dauw, schepen; Pascal Monette, schepen; Kathleen Bergoets, algemeen directeur

Secretaris

Kathleen Bergoets, algemeen directeur

Voorzitter

Ingrid Kempeneers, burgemeester
Veiligheid: tijdelijke politieverordening afsluiten Clement Cartuyvelsstraat - Goedkeuring Veiligheid: tijdelijke politieverordening afsluiten Clement Cartuyvelsstraat - Goedkeuring

Motivering

Adviezen

Lokale politie Sint-Truiden-Gingelom-Nieuwerkerken Gunstig advies

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming aan Saskia Braekers, Clement Cartuyvelsstraat 21, 3800 Sint-Truiden om van maandag 2 oktober 2023 om 8u tot donderdag 5 oktober 2023 om 15u de Clement Cartuyvelsstraat af te sluiten voor uitvoering van de werken.

Artikel 2

Signalisatie:
·       kruispunt Houtmarkt – Clement Cartuyvelstraat: nadars + C3 + uitgezonderd bewoners + F45 + A39
·       kruispunt Clement Cartveyvelstraat – Nieuwpoort: nadars + C3 + uitgezonderd bewoners + F45 + A39
·       bestaande C1 en F19 afdekken
·       voor het parkeerverbod dienen er parkeerverbodsborden E1 geplaatst te worden
.       kruispunt Houtmarkt - Hamelstraat: C3 + UPV + F45b met onderbord uren schoolstraat.

Artikel 3

De signalisatie wordt door de stad Sint-Truiden geplaatst.

Artikel 4

De aanvrager staat zelf in voor de correcte plaatsing van de signalisatie

Artikel 5

De lokale politie Sint-Truiden-Gingelom-Nieuwerkerken kan controle doen op de plaatsing van de signalisatie.

Artikel 6

Deze regeling treft niet voor prioritaire voertuigen.

Artikel 7

Overtredingen worden bestraft met politiestraffen.

Artikel 8

De organisator dient minimum 2 werkdagen voor de start van de inname een getypte brief aan de bewoners van de straat te bezorgen, met vermelding van:
- een gedetailleerde beschrijving van de activiteit
- het uur tot wanneer de toelating werd gegeven door het college van burgemeester en schepenen
- de geldende verkeersregeling tijdens de activiteit
- de namen en telefoonnummers van de organisator.
De organisator dient een kopie van de bewonersbrief samen met bevestiging van de datum van bedeling van de brief te bezorgen aan de stad Sint-Truiden - team mobiliteit & openbaar domein en aan de politie, uiterlijk de dag van bezorging.

Artikel 9

De organisator dient met de bewoners van de straat de nodige afspraken te maken omtrent een verzamelplaats voor de ophaaldiensten.

Artikel 10

Deze richtlijnen worden samen met de goedkeuring overgemaakt aan de aanvrager

Artikel 11

Deze verordening wordt bekend gemaakt volgens het decreet van lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.