Terug
Gepubliceerd op 07/07/2023

2023_CBS_01665 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening Startelfeest - Goedkeuring

College van burgemeester en schepenen
vr 07/07/2023 - 08:00 Schepenzaal Oud Stadhuis
Goedgekeurd
Dit besluit handelt over een Tijdelijke politieverordening (op het wegverkeer).

Samenstelling

Aanwezig

Ingrid Kempeneers, burgemeester; Hilde Vautmans, schepen; Johan Mas, schepen; Nina Kvikvinia, schepen; Stijn Vanoirbeek, schepen; Mieke Claes, schepen; Günther Dauw, schepen; Pascal Monette, schepen; Kathleen Bergoets, algemeen directeur

Secretaris

Kathleen Bergoets, algemeen directeur

Voorzitter

Ingrid Kempeneers, burgemeester
2023_CBS_01665 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening Startelfeest - Goedkeuring 2023_CBS_01665 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening Startelfeest - Goedkeuring

Motivering

Adviezen

Politiezone Sint-Truiden-Gingelom-Nieuwerkerken Gunstig advies

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college van burgemeester en schepenen gaat akkoord met de organisatie van het Startelfeest op 8 juli 2023.
Er mag muziek in openlucht gemaakt worden tot 0u in categorie 1, is tot 85 dB(A), achtergrondmuziek.

Artikel 2

Naar aanleiding van het Startelfeest wordt de Startelstraat verkeersvrij op 8 juli van 16u tot 0u. Plaatselijk verkeer is toegestaan.

Artikel 3

Volgende signalisatie dient geplaatst te worden: 
- kruispunt Stippelstraat / Startelstraat : nadar met C3 + UPV + F45;
- kruispunt Stuikweg / Startelstraat : nadar met C3 + UPV + F45;
- kruispunt Startelstraat / Slaapstraat : nadar met C3 + UPV + F45;
- t.h.v. de woning nr 38, voor en achter de eetstanden, springkasteel: nadars met C3.

Artikel 4

De aanvrager is zelf verantwoordelijk voor het plaatsen en wegzetten van de signalisatie.

Artikel 5

De lokale politie Sint-Truiden-Gingelom-Nieuwerkerken kan controle doen op de plaatsing van de signalisatie.

Artikel 6

Deze regeling geldt niet voor prioritaire voertuigen.

Artikel 7

Overtredingen worden bestraft met politiestraffen.

Artikel 8

De organisator dient een getypte brief aan de bewoners van de omliggende straten te richten, met vermelding van:
- een gedetailleerde omschrijving van de inname;
- het uur tot wanneer de toelating gegeven werd door het college van burgemeester en schepenen;
- de geldende verkeersregeling tijdens de activiteit;
- de namen en telefoonnummers van de organisator.

Artikel 9

Het college van burgemeester en schepenen verleent een vrijstelling voor het betalen van de belasting op de inname van het openbaar domein voor deze activiteit. 

Artikel 10

Deze richtlijnen worden samen met de goedkeuring overgemaakt aan de aanvrager.