Terug
Gepubliceerd op 10/02/2023

2023_CBS_00345 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening Diestersteenweg - Goedkeuring

College van burgemeester en schepenen
vr 10/02/2023 - 08:00 Schepenzaal Oud Stadhuis
Goedgekeurd
Dit besluit handelt over een Tijdelijke politieverordening (op het wegverkeer).

Samenstelling

Aanwezig

Ingrid Kempeneers, burgemeester; Hilde Vautmans, schepen; Jo François, schepen; Nina Kvikvinia, schepen; Stijn Vanoirbeek, schepen; Mieke Claes; Pascal Monette, schepen; Kathleen Bergoets, algemeen directeur

Afwezig

Johan Mas, schepen

Secretaris

Kathleen Bergoets, algemeen directeur

Voorzitter

Ingrid Kempeneers, burgemeester
2023_CBS_00345 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening Diestersteenweg - Goedkeuring 2023_CBS_00345 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening Diestersteenweg - Goedkeuring

Motivering

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming aan aannemer DSSV nv, Jeugdlaan 239, 3550 Heusden-Zolder om op dinsdag 21 tot vrijdag 24 februari 2023  één deel van de rijweg op de Diestersteenweg tussen de Gorsemweg en de Rummenweg komende van Herk-de-Stad af te sluiten. 

Artikel 2

Signalisatie: 

  • doorgaand verkeer komende van de Prins Albertlaan richting Nieuwerkerken is mogelijk
  • het verkeer vanuit Herk-de-Stad wordt omgeleid via de Rummenweg, Houtstraat en Gorsemweg naar het station
  • voetgangers en fietsers worden omgeleid via het park

Artikel 3

De signalisatie wordt door aannemer DSSV nv geplaatst. 

Artikel 4

De lokale politie Sint-Truiden - Gingelom - Nieuwerkerken kan controle doen op de plaatsing van de signalisatie.

Artikel 5

Deze regeling treft niet voor prioritaire voertuigen.

Artikel 6

Overtredingen worden bestraft met politiestraffen.

Artikel 7

De aannemer dient een getypte brief 5 werkdagen voor de uitvoering van de werkzaamheden aan de bewoners van de straat te bezorgen, met vermelding van: 

  • een gedetailleerde beschrijving van de activiteit
  • het uur tot wanneer de toelating werd gegeven door de burgemeester
  • de geldende verkeersregeling tijdens de activiteit
  • de naam en het telefoonnummer van de aannemer

De aannemer dient een kopie van de brief aan de bewoners aan het Team mobiliteit & openbaar domein en aan de politie te bezorgen voor aanvang van de werkzaamheden.

Artikel 8

De aannemer dient met de bewoners van de straat de nodige afspraken te maken omtrent een verzamelplaats voor de ophaaldiensten.

Artikel 9

Deze richtlijnen worden samen met de goedkeuring overgemaakt aan de aanvrager.

Artikel 10

Deze verordening wordt bekend gemaakt volgens het decreet van lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.

Artikel 11

Afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan aannemer DSSV nv, het Agentschap Wegen en Verkeer en de lokale politie Sint-Truiden - Gingelom - Nieuwerkerken.