Terug
Gepubliceerd op 13/03/2023

2023_CBS_00517 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening Sint-Anneke - Tiensevest - Goedkeuring

College van burgemeester en schepenen
vr 10/03/2023 - 08:00 Schepenzaal Oud Stadhuis
Goedgekeurd
Dit besluit handelt over een Tijdelijke politieverordening (op het wegverkeer).

Samenstelling

Aanwezig

Ingrid Kempeneers, burgemeester; Johan Mas, schepen; Jo François, schepen; Nina Kvikvinia, schepen; Stijn Vanoirbeek, schepen; Mieke Claes; Pascal Monette, schepen; Kathleen Bergoets, algemeen directeur

Afwezig

Hilde Vautmans, schepen

Secretaris

Kathleen Bergoets, algemeen directeur

Voorzitter

Ingrid Kempeneers, burgemeester
2023_CBS_00517 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening Sint-Anneke - Tiensevest - Goedkeuring 2023_CBS_00517 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening Sint-Anneke - Tiensevest - Goedkeuring

Motivering

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming aan aannemer Besix Unitec, Steenwinkelstraat 640, 2627 Schelle om op maandag 21 en dinsdag 22 maart 2023 Sint-Anneke en de inrit Tiensevest af te sluiten mits voldaan wordt aan de gestelde voorwaarden van het Team mobiliteit & openbaar domein.

Artikel 2

Signalisatie: 

  • doorgaand verkeer via Stapelstraat - Clockemstraat - Spaansebrugstraat - Sint-Anneke
  • kruispunt Stapelstraat - Sint-Anneke: C3 in plaats van C5-C7
  • Sint-Anneke ter hoogte van de werf: bijkomende afsluiting met C3 aangezien er verkeer in beide richtingen is toegelaten vanaf de Spaansebrugstraat 
  • datum en tijdstip vermelden op het parkeerverbod

Artikel 3

De signalisatie dient geplaatst te worden door aannemer Besix Unitec.

Artikel 4

De lokale politie Sint-Truiden - Gingelom - Nieuwerkerken kan controle doen op de plaatsing van de signalisatie.

Artikel 5

Deze regeling treft niet voor prioritaire voertuigen.

Artikel 6

Overtredingen worden bestraft met politiestraffen.

Artikel 7

De aannemer dient een getypte brief 5 werkdagen voor de uitvoering van de werkzaamheden aan de bewoners van de straat te bezorgen, met vermelding van: 

  • een gedetailleerde beschrijving van de activiteit
  • het uur tot wanneer de toelating werd gegeven door de burgemeester
  • de geldende verkeersregeling tijdens de activiteit
  • de naam en het telefoonnummer van de aannemer

De aannemer dient een kopie van de brief aan de bewoners aan het Team mobiliteit & openbaar domein en aan de politie te bezorgen voor aanvang van de werkzaamheden. 

Artikel 8

De aannemer dient met de bewoners van de straat de nodige afspraken te maken omtrent een verzamelplaats voor de ophaaldiensten.

Artikel 9

Deze richtlijnen worden samen met de goedkeuring overgemaakt aan de aanvrager.

Artikel 10

Deze verordening wordt bekend gemaakt volgens het decreet van lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.

Artikel 11

Afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan aannemer Besix Unitec en de lokale politie Sint-Truiden - Gingelom - Nieuwerkerken.