Terug
Gepubliceerd op 16/06/2022

2022_CBS_01232 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening werf Ridderstraat - Goedkeuring

College van burgemeester en schepenen
vr 10/06/2022 - 08:00 Schepenzaal Oud Stadhuis
Goedgekeurd
Dit besluit handelt over een Tijdelijke politieverordening (op het wegverkeer).

Samenstelling

Aanwezig

Ingrid Kempeneers, burgemeester wd.; Jelle Engelbosch, schepen; Hilde Vautmans, schepen; Johan Mas, schepen; Jo François, schepen; Nina Kvikvinia; Stijn Vanoirbeek; Pascal Monette, schepen; Kathleen Bergoets, algemeen directeur

Secretaris

Kathleen Bergoets, algemeen directeur

Voorzitter

Ingrid Kempeneers, burgemeester wd.
2022_CBS_01232 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening werf Ridderstraat - Goedkeuring 2022_CBS_01232 - Veiligheid: tijdelijke politieverordening werf Ridderstraat - Goedkeuring

Motivering

Adviezen

Lokale politie Sint-Truiden-Gingelom-Nieuwerkerken Gunstig advies

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming aan Gilen Woonprojecten, Begijnhof 60, 3800 Sint-Truiden om vanaf maandag 13 juni 2022 de rijrichting in de Hamelstraat om te keren voor de duur van de werken. Geplande termijn van de werken: ongeveer 3 jaar. 

Artikel 2

Signalisatie:
- kruispunt Houtmarkt - Hamelstraat: verkeersbord C1
- kruispunt Hamelstraat – Ridderstraat: verkeersbord F19
- ter hoogte van beide kruispunten: waarschuwingsbord ‘gewijzigde verkeerssituatie’ plaatsen
- In de Ridderstraat bij de uitrit van de werf: A51 + in- en uitrit werfverkeer
- op Houtmarkt voor het kruispunt met de Hamelstraat: C31a en C31b

Artikel 3

De signalisatie wordt door de stad Sint-Truiden ter plaatse gebracht.

Artikel 4

De aanvrager staat zelf in voor de plaatsing van de signalisatie.

Artikel 5

De lokale politie Sint-Truiden-Gingelom-Nieuwerkerken kan controle doen op de plaatsing van de signalisatie.

Artikel 6

Deze regeling treft niet voor prioritaire voertuigen.

Artikel 7

Overtredingen worden bestraft met politiestraffen.

Artikel 8

De organisator dient een getypte brief aan de bewoners van de straat te bezorgen, met vermelding van:
- een gedetailleerde beschrijving van de activiteit
- datum en uur tot wanneer de toelating werd gegeven door het college van burgemeester en schepenen
- de geldende verkeersregeling tijdens de activiteit
- de namen en telefoonnummers van de organisator.
De organisator dient een kopie van de brief aan de dienst Mobiliteit en aan de politie te bezorgen uiterlijk de dag van bezorging.

Artikel 9

De aanvrager dient het charter werftransport strikt op te volgen.

Artikel 10

Gilen Bouwprojecten dient een bijkomende aanvraag in te dienen voor de eenmalige piek van 120 vrachten per dag voor een aangepaste verkeersregeling.

Artikel 11

Gilen Bouwprojecten dient het communicatieplan voor deze werf voor de start van de werken over te maken aan de stad Sint-Truiden, team mobiliteit en openbaar domein. 

Artikel 12

Gilen Bouwprojecten dient voorafgaandelijk een plaatsbeschrijving van de Hamelstraat, Ridderstraat, Schepen Dejonghstraat en Houtmarkt te bezorgen aan de stad Sint-Truiden, team mobiliteit en openbaar domein.

Artikel 13

Deze richtlijnen worden samen met de goedkeuring en het charter werftransport overgemaakt aan de aanvrager.

Artikel 14

Deze verordening wordt bekend gemaakt volgens het decreet van lokaal bestuur van 22 december 2017.

Artikel 15

Afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan het provinciebestuur, de griffies van de rechtbank van eerste aanleg en de lokale politie Sint-Truiden-Gingelom-Nieuwerkerken.