Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming aan 't Dakdekkertje, Lewastraat 5, 3440 Zoutleeuw om op maandag 20 juni 2022 van 9u tot 13u de Kazernestraat tussen de Breendonkstraat en de parking van het stadskantoor af te sluiten voor uitvoering van de werken.
Signalisatie:
Volgende signalisatie dient geplaatst te worden:
-Kruispunt Kazernestraat - Kazernevest: - 2 nadars met C3
- UPV + F45 + A39
- D1 links
-Kruispunt Kazernestraat - inrit ondergrondse garages: 3 nadars met C3;
-Kruispunt Kazernestraat - parking administratief centrum: 3 nadars met C3 richting Kazernestraat
-Kruispunt Kazernestraat - Breendonkstraat: 3 nadars met C3 richting Kazernestraat
-Kruispunt Breendonkstraat - Zoutstraat: aankondigingsbord “Kazernestraat onderbroken”
-Een gedeelte van de Kazernestraat tussen de Breendonkstraat en uitrit parking stadskantoor, wordt volledig parkeer- en verkeersvrij: E1
-Het verkeer uit de richting van de Rijschoolstraat kan wegrijden via Kazernevest naar de Zoutstraat.
-Het verkeer uit de richting van de parking van het stadskantoor kan enkel wegrijden in de richting van de Zoutstraat: C1 afdekken aan de inrit van de parking
- Parking stadskantoor: slagboom inrit buiten werking
De signalisatie wordt door de stad Sint-Truiden geplaatst.
De aanvrager staat zelf in voor de correcte plaatsing van de signalisatie.
De lokale politie Sint-Truiden-Gingelom-Nieuwerkerken kan controle doen op de plaatsing van de signalisatie.
Deze regeling treft niet voor prioritaire voertuigen.
Overtredingen worden bestraft met politiestraffen.
De organisator dient een getypte brief aan de bewoners van de straat te bezorgen, met vermelding van:
- een gedetailleerde beschrijving van de activiteit
- het uur tot wanneer de toelating werd gegeven door de burgemeester
- de geldende verkeersregeling tijdens de activiteit
- de namen en telefoonnummers van de organisator.
De organisator dient een kopie van de brief aan de dienst Mobiliteit en aan de politie te bezorgen uiterlijk de dag van bezorging.
De organisator dient met de bewoners van de straat de nodige afspraken te maken omtrent een verzamelplaats voor de ophaaldiensten.
Deze richtlijnen worden samen met de goedkeuring overgemaakt aan de aanvrager.
Deze verordening wordt bekend gemaakt volgens het decreet van lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.
Afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan het provinciebestuur, de griffies van de rechtbank van eerste aanleg en aan de lokale politie Sint-Truiden-Gingelom-Nieuwerkerken.