Terug
Gepubliceerd op 19/12/2022

2022_BURG_00133 - Tijdelijke politieverordening afsluiten Luikerstraat - Goedkeuring

Burgemeesterbesluit
ma 19/12/2022 - 10:00 Stadskantoor
Goedgekeurd
Dit besluit handelt over een Tijdelijke politieverordening (op het wegverkeer).

Samenstelling

Aanwezig

Ingrid Kempeneers, burgemeester; Kathleen Bergoets, algemeen directeur

Secretaris

Kathleen Bergoets, algemeen directeur

Voorzitter

Ingrid Kempeneers, burgemeester
2022_BURG_00133 - Tijdelijke politieverordening afsluiten Luikerstraat - Goedkeuring 2022_BURG_00133 - Tijdelijke politieverordening afsluiten Luikerstraat - Goedkeuring

Motivering

Adviezen

Lokale politie Sint-Truiden-Gingelom-Nieuwerkerken Gunstig advies

Besluit

De burgemeesterbesluit beslist:

Artikel 1

De burgemeester geeft toestemming aan Alex Craninx, Luikerstraat 64, 3800 Sint-Truiden om op maandag 19 december 2022 van 10u tot 11u30 de Luikerstraat af te sluiten tussen de Capucienessenstraat en de Schepen Dejonghstraat voor uitvoering van de werken. Indien de Capucienessenstraat evenmin toegankelijk zou zijn dan wordt eveneens toestemming verleend om de Luikerstraat reeds af te sluiten vanaf de Naamsevest.

Artikel 2

Signalisatie:

kruispunt Luikerstraat - Naamsevest: nadars + C3 + UPV + F45

kruispunt Luikerstraat - Capucienessenstraat: nadars + C3 + D1 links.

Indien het verkeer niet tot aan de Capucienessenstraat kan geraken omdat deze niet toegankelijk is, dient de Luikerstraat al vanaf de Naamsevest volledig afgesloten te worden met nadars + C3 + D1 links

Artikel 3

De signalisatie wordt door de stad Sint-Truiden ter plaatse gebracht.

Artikel 4

De aanvrager staat zelf in voor de correcte plaatsing van de signalisatie.

Artikel 5

De lokale politie Sint-Truiden-Gingelom-Nieuwerkerken kan controle doen op de plaatsing van de signalisatie.

Artikel 6

Overtredingen worden bestraft met politiestraffen.

Artikel 7

Deze regeling treft niet voor prioritaire voertuigen.

Artikel 8

De organisator dient een getypte brief aan de bewoners van de straat te bezorgen, met vermelding van:

- een gedetailleerde beschrijving van de activiteit

- datum en uur tot wanneer de toelating werd gegeven door de burgemeester

- de geldende verkeersregeling tijdens de activiteit

- de namen en telefoonnummers van de organisator.

De organisator dient een kopie van de brief aan de dienst Mobiliteit en aan de politie te bezorgen uiterlijk de dag van bezorging.

Artikel 9

De organisator dient met de bewoners de nodige afspraken te maken omtrent een verzamelplaats voor de ophaaldiensten.

Artikel 10

Deze richtlijnen worden samen met de goedkeuring overgemaakt aan de aanvrager.

Artikel 11

Deze verordening wordt bekend gemaakt volgens het decreet van lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.

Artikel 12

Afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan het provinciebestuur, de griffies van de rechtbank van eerste aanleg en de lokale politie Sint-Truiden-Gingelom-Nieuwerkerken.